اخبار

وعده راه‌اندازی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در مدت 3.5 سال

نشست خبری زارع پور، وزیر ارتباطات - وعده راه اندازی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری

نشست خبری زارع پور، وزیر ارتباطات

 

در نخستین نشست خبری عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات تاکید کرد که تنها راه‌حل مشکلات فعلی اینترنت ثابت و موبایل توسعه فیبر نوری است. وزیر ارتباطات وعده راه اندازی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری را تا پایان کار دولت فعلی داد و اضافه کرد:

اینترنت موبایل به گواه گزارش‌های موسسه اسپیدتست طی چند ماه اخیر وضعیت ثابتی داشتیم و رتبه ۷۰ و خرده‌ای دنیا را داریم ولی در اینترنت ثابت وضعیت ایران بسیار بد و نامناسب است و رتبه ۱۴۴ را داریم که نشان می‌دهد در ۱۰ سال گذشته، توسعه شبکه اینترنت ثابت به خوبی انجام نشده است. متخصصین می‌‌دانند که در ۱۰ سال گذشته در اینترنت ثابت اصلا خوب عمل نکرده‌ایم و امروز اثر همین موضوع را می‌بینیم.»

وزیر ارتباطات با تاکید مجدد روی اهمیت به اهمیت توسعه زیر ساخت فیبر نوری کشور افزود:

پروژه فیبر نوری تا منازل را در دستور کار قرار دادیم که ظرف ۳ سال و نیم باقی مانده، ۲۰ میلیون پورت پرسرعت را راه‌اندازی کنیم. این کار بسیار سخت و پیچیده است. همه باید پای کار بیایند تا این اتفاق رخ دهد.

به اعتقاد زارع پور با راه اندازی ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در این پروژه مشکل سرعت اینترنت دیگر بی‌معنی می‌شود:

متاسفانه در سال‌‌های گذشته ما به شدت در زمینه توسعه اینترنت ثابت عقب مانده‌ایم و در این زمینه رتبه ۱۴۲ را در بین ۱۸۰ کشور داریم. متخصصین می‌‌دانند که در ۱۰ سال گذشته در اینترنت ثابت اصلا خوب عمل نکرده‌ایم و امروز اثر همین موضوع را می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه در صورت توجه توسعه فیبرنوری، مشکل سرعت اینترنت کشور به صورت بنیادی برطرف می‌گردد، بیان کرد:

باید بار را از روی دوش شبکه موبایل برداریم و این اتفاق در همه کشورهای پیشرفته دنیا رخ می‌دهد. باید اینترنت ثابت توسعه داده شود تا بار از روی دوش اینترنت موبایل و اپراتورهای مخابراتی موبایل برداشته شود و گرنه مشکلات اینترنت موبایل بیشتر می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *