اخبار

پایان پشتیبانی گوگل از روترهای OnHub تا انتهای سال 2022

پایان پشتیبانی گوگل از روتر‌های OnHub

پایان پشتیبانی گوگل از روتر‌های OnHub

گوگل به منظور سوق دادن کاربران به سمت روترهای وای فای نسل جدید Nest قصد دارد پشتیبانی خود از روتر های نسل قدیمی تر OnHub را از اواخر سال آینده میلادی قطع کند.

به دنبال این تصمیم،گوگل به کاربران روترهای OnHub از طریق ارسال ایمیل اطلاع رسانی ککرده است که از روز 19 دسامبر سال آینده میلادی (2022)، تغییر کانفیگ روتر توسط اپلیکیشن Google Home و سرویس های کلود امکان پذیر نخواهد بود.

روترهای OnHub  ابتدا با همکاری مشترک شرکت تی پی لینک (TP-Link) و گوگل تولید و عرضه شدند. چندی بعد گوگل تولید این روتر‌ها را توسط شرکت ایسوس ادامه داد. از کاربرد‌های دیگر این روتر‌ها، می‌توان ارائه راهکارهای جامع هوشمند سازی ساختمان‌های مسکونی و تجاری را ذکر کرد که توسط آن مشتریان می‌توانستند با خرید و نصب این روتر و به کمک اپلیکیشن Google Home و به واسطه سرویس های ابری،  روتر و سیستم خانه هوشمند خود را کنترل کنند. ویژگی اصلی OnHub، وزن کم، کارایی مناسب و بهینه، سادگی در راه اندازی و استفاده و طراحی بصری زیبای خود روتر بود.

طراحی OnHub به شکل یک استوانه سبب شده بود توزیع سیگنال به خوبی انجام شود. این روتر توسط آنتن های داخلی با تکنولوژزی MIMO 3X3 از دو فرکانس ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز  به صورت همزمان پشتیبانی می‌کند. سخت افزار این روتر شامل یک CPU Dual core با فرکانس 1.4Ghz، یک گیگابایت حافظه رم، 4 گیگابایت حافظه فلش و پورت اترنت گیگابیتی است.

از امکانات این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از استانداردهای وای فای a/b/g/n/ac، بلوتوث، امکان تعریف SSID مشترک برای باندهای 2.4Ghz و 5Ghz ، پورت‌های WAN و LAN گیگابیتی و امکان کانفیگ و تنظیم توسط اپلیکیشن ارائه شده توسط گوگل اشاره کرد.

نسل بعدی روتر‌های گوگل، با نام گوگل نست عرضه می‌شوند. گوگل چندی پیش با خرید شرکت Nest، اقدام به تولید و عرضه روترهای نسل جدید خود کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *