آموزشی, اخبار

نت سنج پلاس، سامانه ای برای بررسی پوشش و کیفیت اینترنت

نت سنج پلاس، سامانه سنجش کیفیت اینترنت

نت سنج پلاس، سامانه ای برای بررسی پوشش و کیفیت اینترنت

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که در شهر یا منطقه مورد نظرتان وضعیت اینترنت کدام سرویس دهنده بهتر است یا بیشترین شکایات مربوط به شرکت‌های ارائه کننده اینترنت در شهر یا محله ای خاص چه بوده است. برای رسیدن به پاسخ سوالتان با ما همراه باشید.

نت سنج پلاس، سامانه سنجش کیفیت اینترنت

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با همکاری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سامانه جامع ارزیابی عملکرد شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات اینترنت را با نام نت سنج پلاس راه اندازی نموده است. با کمک این سامانه کاربران اینترنت در داخل کشور این امکان را خواهند داشت که در هر شهر یاموقعیت جغرافیایی داخل ایران که باشند، کیفیت سرویس اینترنت خود را با سایر مناطق یا سایر شرکت‌های ارائه کننده اینترنت مقایسه کنند.

این سامانه قابلیت اندازه گیری و  تست سرعت است و شما می‌توانید سرعت اینترنت خود را هم از طریق سرورهای داخلی هم سرورهای خارجی تست کنید.

1132133- نت سنج پلاس، سامانه ای برای بررسی پوشش و کیفیت اینترنت 

علاوه بر امکان سنجش کیفیت اینترنت توسط کاربران، بیش از ۶ هزار سنسور نیز برای پایش وضعیت شبکه ارتباطی سراسر کشور فعال هستند و  به صورت آنلاین کیفیت ارتباطات را اندازه گیری کرده و به سامانه نت سنج پلاس ارسال می‌نمایند.

طبق ادعای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نت سنج پلاس هیچ مشابه خارجی نداشته و  راهاندازی این سامانه برای اولین بار است که در دنیا انجام میشود در هیچ کدام از رگولاتوریهای دنیا سامانهای برای نظارت روی اپراتورها وجود ندارد.

همچنین  این سامانه  برای ثبت در سازمان جهانی مخابرات معرفی شده است.

چطور از سامانه نت سنج پلاس استفاده کنیم؟

ابتدا وارد وب‌سایت netsanjplus.ir شوید. پس از ورود، سامانه شرکت ارائه دهنده اینترنت شما را شناسایی کرده و به شما نشان می‌دهد. دکمه تایید و ادامه را بزنید. در مرحله بعدی به منظور ردیابی موقعیت مکانی شما، درخواست مجوز می‌کند. در صورتی که تایید کنید، موقعیت جغرافیایی شما به‌صورت خودکار شناسایی شده و روی نقشه نمایش داده می‌شود. حالا روی گزینه تست سرعت کلیک کنید تا سرعت اینترنت شما اندازه گیری شود.

ضمنا امکان اندازه گیری سرعت اینترنت به صورت داخلی و بین الملل هم وجود دارد. همچنین شما می‌توانید با انتخاب نام سایر شرکت های ارائه دهنده اینترنت یا نوع اینترنت (ADSL/VDSL، TD-LTE و اینترنت همراه) وضعیت آن ها را هم مشاهده کنید. آموزش ویدئویی هم در انتهای همین صفحه قرار گرفته است.

از سایر امکانات این سامانه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • بررسی وضعیت کیفیت اینترنت برای کاربری ها گوناگون نظیر «وضعیت در گروه کاربران تجاری»، «وضعیت در گروه بازی (Gaming)»، «وضعیت در گروه تماس اینترنتی (VoIP)»، «وضعیت در گروه دانلود حجیم» و «وضعیت در گروه وبگردی».
  • مشاهده پر تکرار ترین شکایات در منطقه به تفکیک هر شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی
  • امکان ثبت شکایت توسط شما
  • مشاهده تعرفه های اینترنت شرکت فعلی ارائه دهنده خدمات اینترنت شما

چگونه شکایت از اپراتور‌های اینترنتی را ثبت کنیم؟

با کلیک روی گزینه شکایات می‌توانید پرتکرارترین موارد شکایت در استان را همراه با نمودار مقایسه استانی مشاهده کنید.

در قسمت پایین این بخش، گزینه‌ای برای ثبت شکایت قرار دارد. شما می‌توانید با استفاده از این گزینه و ارائه اطلاعاتی نظیر علت شکایت و اطلاعات شخصی، شکایت خود را ثبت کنید.

در صورتی که نیاز به خرید مودم برای تجربه بالاترین سرعت اینترنت را دارید، ما در فروشگاه بازار شبکه بهترین مودم‌های بازار را با گارانتی اصلی و پایین‌ترین قیمت عرضه می‌کنیم.

32165- نت سنج پلاس، سامانه ای برای بررسی پوشش و کیفیت اینترنت

همچنین جهت تست سرعت اینترنت خود میتوانید از سایت speedchek.ir  استفاده کنید.

این وب سایت ارتباطی با ارائه دهندگان و اپراتورهای اینترنتی ندارد و توسط گروه مستقلی از توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به شکل رایگان و صرفا برای سنجش سرعت و کیفیت ارتباط اینترنتی در اختیار شما قرار گرفته است.

 

 

6 دیدگاه در “نت سنج پلاس، سامانه ای برای بررسی پوشش و کیفیت اینترنت

  1. آواتار مسعود عبدی مسعود عبدی گفت:

    مشکل بررسی و برطرف شد

  2. آواتار علی علی گفت:

    اصلا باز نمیشه این سایت چقد ادعاشون باز شاخ قول شکوندین

  3. آواتار Aram Aram گفت:

    سایت نمیاره برای من از کار افتاده یا چی؟ پشتیبانی منظورتون خودتونه یا برای اونها؟
    چون نمیدونم راه ارتباطیشون رو

  4. آواتار شبنم کاویان شبنم کاویان گفت:

    چرا دیگه تست سرعت نمیتونم بگیرم

    1. این سامانه متعلق به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. اگر مشکلی در استفاده از این سامانه دارید، با پشتیبانی تماس بگیرید.

      1. آواتار mohamad mohamad گفت:

        لرستان خرم آباد منطقه شهرک پارسیلون بنفشه 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *